sobota, 15 grudnia 2018

Książki na święta

Prezenty. Co roku staram się wcześniej za to zabrać. I co roku średnio mi to wychodzi. Nawet gdy większość kupię wcześniej, to zawsze znajdzie się coś do dokupienia w ostatniej chwili. 

W tym roku też część prezentów już czeka na przekazanie. Ale oczywiście nie wszystkie. Mało tego! Zupełnie nie pomyślałam o sobie!! Skandal 😝 Dlatego ten wpis będzie o propozycjach książkowych, jakie mogą być świetnym prezentem na święta (wg mnie i dla mnie).

Książki


Moja lista książek do przeczytania długa, niepełna, dawno nie aktualizowana.

Poniżej tylko kilka przykładów tytułów, które mogłabym dostać (może jeszcze coś z tego sobie zamówię?). Od dłuższego czasu wszystkie książki zamawiam na stronie www.nieprzeczytane.pl



Anna Kamińska, Wanda
Z górami mam niewiele wspólnego. Jednak po przeczytaniu "Długiego filmu o miłości" Badera, po wydarzeniach pod Nanga Parbat i akcji ratunkowej E. Revol i T. Mackiewicza (i ponownej lekturze Badera), po przeczytaniu "Kukuczki" Dariusza Kortko (do zamówienia tu - bardzo dobrze się czytało), znowu powrócił do mnie temat gór. Pozycja o Wandzie Rutkiewicz na listę "do przeczytania" pojawiła się niemal automatycznie. Dodatkowo autorkę - Annę Kamińską znam z innych tytułów i wszystkie bardzo dobrze mi się czytało. Także "Wandę" przeczytam na bank!
 Tu książka do zamówienia.



Marta Abramowicz, Zakonnice odchodzą po cichu
Ciekawy temat. Tytuł często źle odczytywany 😜 Książkę można zamówić tu.




Heather Morris, Tatuażysta z Auschwitz


O Auschwitz powstało wiele książek. Każda ciekawa, przeczytałam ich zaledwie ułamek. Ten tytuł jednak polecało mi już kilka osób, przeczytałam o nim pozytywne recenzje. Chciałabym się przekonać, czy po lekturze dołączę do grona "pochlebców". Do kupienia tu.



Anna Bikont, Sendlerowa w ukryciu

Jeśli już tematyka wojenna, to jeszcze książka A. Bikont. Ponownie nazwisko autorki dobrze mi znane, dlatego spodziewam się dobrej lektury. Do kupienia tu.


Joanna Kuciel-Frydryszak, Służące do wszystkiego

Zawsze interesowały mnie tematy podziałów klasowych (zawsze utożsamiałam się z tymi najniżej). Jestem ciekawa tej książki. Do kupienia tu.





Marta Madejska, Aleja włókniarek

Wydawnictwo Czarne specjalizuje się w świetnych reportażach. Tu ciekawa tematyka, myślę, że ciekawe ujęcie. Dlaczego kobiety chciały iść do fabryk? Bo na wsi było jeszcze gorzej. Albo na ulicy w rękach stręczycieli.  W XIX wieku robotnice harowały dla fabrykanta, w XX - dla Polski Ludowej. Zmieniły się ustrój i system motywacji, ale zasuwać trzeba było tak samo. Trzeba o tym przeczytać. Do kupienia tu





I ostatnia propozycja. Niemal obowiązkowa po ostatnich wakacjach w Albanii 😀😍
Małgorzata Rejmer, Błoto słodsze niż miód. Do kupienia tu.






Miłej lektury! 😉 A może już coś z tego zestawu czytaliście? Albo możecie polecić inny, warty przeczytania tytuł?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz